وکیل تغییر جنسیت در تهران : در گذشته به مسئله نارضایتی از جنسیت به عنوان یک ضایعه روانی نگاه می شد و به جهت این فشار اجتماعی افرادی که جنسیت روانی آنها با جنسیت فیزیکیشان متفاوت بود مورد طرد ، تمسخر و فشار اجتماعی قرار می گرفتند . باید توجه داشت نارضایتی از جنسیت به معنی هم جنس گرایی نیست . متقاضی تغییر جنسیت باید مراحلی را جهت دریافت مجوزهای لازم طی نماید ؛ که در این مطلب تلاش می شود به طور مختصر به آنها اشاره کرد . ضمناً در صورت تمایل به سپردن پروسه اخذ مجوز قانونی می توانید با وکیل متخصص تغییر جنسیت تماس حاصل نمایید .

در قوانین موضوعه ایران تا به حال به صراحت در مورد تغییر جنسیت مقرراتی وضع نشده است و تنها در بند 18 ماده 4 قانون حمایت از خانواده از آن نام برده و این عمل را به رسمیت شناخته است ؛ از نظر فقهی هم میان علما اختلاف نظر است لیکن برای اولین بار امام خمینی در کتاب تحریرالوسیله در سال ۱۳۴۳ به “روا “بودن اصل تغییر جنسیت فتوا داده اند .

وکیل تغییر جنسیت

افزایش آمار متقاضیان تغییر جنسیت

طبق آمار اعلام شده ، در سال های اخیر تعداد اشخاص متقاضی تغییر جنسیت در ایران رو به افزایش است که به نظر می رسد یکی از علل افزایش این آمار تغییر در نگرش افراد جامعه است ، به هر ترتیب با توجه به تخصصی بودن این موضوع حضور وکیل متخصص خانواده بیش از سایر موارد و مسائل حقوقی احساس می شود.

سن متقاضیان

سن تغییر جنسیت در قوانین موضوعه ایران به صراحت مشخص نشده است ولی در رویه عملی ، پزشکی قانونی قبل از رسیدن به سن ۱۸ سالگی مجوز لازم برای تغییر جنسیت را جهت ارائه به دادگاه صادر نمی نماید .

مراحل تغییر جنسیت

پروسه تغییر جنسیت در ایران بسیار تخصصی می باشد که البته با مراجعه به وکیل متخصص در این زمینه می توان این پروسه را به راحتی سپری نمود لازم به توضیح است که اگر اشخاص بدون وکیل یا حداقل بدون اخذ مشاوره حقوقی از وکیل متخصص بخواهند این مراحل را طی نمایند احتمالاً با شکست مواجه می شوند و این بدان معناست که ممکن است برای همیشه امکان انجام این عمل را از دست بدهند .

اعطای وکالت به وکیل تغییر جنسیت

جهت اخذ اذن تغییر جنسیت از دادگاه می توان به وکیل متخصص مراجعه نمود ، وکیل تغییر جنسیت با احاطه حقوقی که بر روند اخذ مجوز دارد دادخواستی با این موضوع به دادگاه صلاحیت دار تقدیم نموده و در تمام مراحل رسیدگی حضور خواهد داشت . ضمن اینکه احتمال دریافت اذن تغییرجنسیت با حضور وکیل بسیار بالاتر از زمانی است که شخص بدون وکیل اقدام به تقدیم دادخواست می نماید خواهد بود .

متقاضیان می توانند کلیه امور خود را به وکیل متخصص در این زمینه بسپارند تا اقدامات قضایی از تقدیم دادخواست تا اخذ نتیجه مطلوب توسط وکیل تغییر جنسیت انجام گردد تا در کوتاهترین زمان ممکن نتیجه مطلوب گرفته شود .

امید شاه مرادی – وکیل پایه یک دادگستری

هزینه مراحل قانونی تغییر جنسیت؟

جهت اطلاع از حق الوکاله تغییر جنسیت تماس حاصل فرمایید .

مدت زمان اخذ مجوز های لازم برای تغییر جنسیت ؟

با توجه به شرایط متقاضی متفاوت است .

مرجع صلاحیت دار برای رسیدگی به دادخواست اذن تغییر جنسیت کجاست؟

دادگاه عمومی حقوقی