وکیل الزام به تحویل ملک (% فوری %)

وکیل الزام به تحویل ملک در تهران و در کمترین زمان ممکن : دادخواست الزام به تحویل ملک زمانی مطرح می شود که ملکی بر اساس یک عقد صحیح خریداری شده و عقد بیع هنوز منحل نشده و فروشنده از تحویل ملک ، خودداری کرده باشد . لازم به ذکر است ، چنان چه طرفین موعد و زمانی برای تسلیم ملک پیش بینی کرده باشند. خریدار نمی تواند تا قبل از اینکه موعد برسد ، دعوی الزام به تحویل ملک را مطرح کند. ماده 344 قانون مدنی بیان گر همین موضوع است .

شرایط و نحوه الزام به تحویل ملک

در این که آیا با استناد به سند عادی می توان دادخواست الزام به تحویل ملک داد ، بین دادگاه ها اختلاف نظر است. بیشتر دادگاه ها معتقدند ، فقط مالک رسمی ملک می تواند دادخواست الزام به تحویل ملک را مطرح کند. عده ای نیز معتقدند که می توان بر اساس سند عادی دادخواست سند عادی را مطرح کرد .

وکیل الزام به تحویل ملک

البته با توجه به نظریه فقهی که شورای نگهبان صادر کرده ، دادگاه ها نمی توانند اسناد عادی را که قراین و ادله ی قانونی یا شرعی معتبر بر صحت مفاد آنها باشد. به استناد مواد 22 ، 46 ، 47 ، 48 قانون ثبت ، بی اعتبار بدانند و به آن ترتیب اثر ندهند. لذا به نظر می رسد با توجه به این نظریه ، می توان به استناد بیع نامه ی عادی ، دادخواست الزام به تحویل ملک طرح کرد. در دعوی الزام به تحویل مبیع ، خریدار به طرفیت فروشنده اقدام به طرح دادخواست می کند.

 

دعوی الزام به تحویل ملک با وکیل

چنان چه دعوای الزام به تحویل ملک و الزام به تنظیم سند رسمی با هم مطرح شود. خواهان می تواند برای جلوگیری نقل و انتقالات احتمالی ملک ، ابتدا درخواست صدور دستور موقت مبنی بر نقل و انتقال ملک را بدهد .

پس از طرح دادخواست دادگاه وارد به رسیدگی می شود و با صدور رأی و قطعیت آن ، نوبت به اجراییه می رسد. و برای اجرای حکم و تحویل ملک ، اقدام می شود . چنانچه ملک در اختیار شخص ثالثی باشد و شخص ثالث هیچ گونه قرارداد معتبری که تصرف او در ملک را مجاز کند ، نداشته باشد. این تصرف در حکم غصب است و برای تخلیه و تحویل ملک نیاز به اقدام و یا دادخواست دیگری نیست و تخلیه ملک انجام می شود .

چنان چه متصرف مدعی حقی نسبت به ملک باشد به او یک هفته فرصت داده می شود تا به دادگاه رجوع کند و اگر ظرف پانزده روز از تارخ مهلت مذکور از دادگاه قراری مبنی بر تأخیر اجرای حکم به اجرای احکام صادر نشود ، عملیات اجرایی ادامه می یابد و پس از تخلیه ، ملک به خریدار تحویل داده می شود .

جهت کسب اطلاعات بیشتر ، قبل از طرح دادخواست یا دفاع در دعوی و اخذ مشاوره از وکیل ملکی با ما تماس بگیرید . تلفن تماس : 09123939759

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *