اخذ بیمه نامه ، موضوع ماده 9 قانون پیش فروش ساختمان

شرایط و نحوه اخذ بیمه نامه ، موضوع ماده 9 قانون پیش فروش ساختمان با وکیل شاه مرادی : در عملیات ساختمانی به طور طبیعی احتمال خطر وجود دارد . برای کاهش این خطرات ، مقررات و ضوابط ویژه ای برای ساخت و ساز ، پیش بینی شده است. مستند به ماده 9 قانون پیش فروش ساختمان ، پیش فروشنده در قبال خسارت ناشی از عیب بنا و تجهیزات آن و نیز خسارات ناشی از ضوابط قانونی در برابر پیش خریدار و اشخاص ثالث ، مسئول است و باید مسئولیت خود را از این جهت بیمه کند .

نحوه اخذ بیمه نامه ، موضوع ماده 9 قانون پیش فروش ساختمان

چنان چه میزان خسارت وارده بیش از مبلغی باشد که از طریق بیمه پرداخت می شود. پیش فروشنده ضامن پرداخت مابه التفاوت خسارت وارده خواهد بود. در صورت استنکاف پیش فروشنده از بیمه کردنِ مسئولیت خود ، پیش خریدار می تواند از طریق دادگاه او را به این کار ملزم کند. نکته مهم این است که حتی اگر بیمه نامه ی مورد نظر گرفته نشود و از طریق دادگاه دعوی مذکور اقامه نشود. باز هم از مسئولیت پیش فروشنده نمی کاهد .

اخذ بیمه نامه پیش فروش ساختمان

مزیت داشتن بیمه نامه این فایده عملی را دارد. که در صورت بروز خسارت ، لازم نیست پیش خریدار برای جبران خسارت به پیش فروشنده مراجعه کند .

 

دعوی الزام به اخذ بیمه نامه

دعوی الزام به اخـذ بیـمه نامـه ، موضـوع مـاده 9 قـانون پـیش فـروش سـاختمـان از سوی پیش خریدار ، مطرح می شود .

خوانده دعوی پیش فروشنده و سازنده ملک است .

زمانی که رأی ، مبنی بر محکومیت پیش فروشنده به الزام به اخذ بیمه نامه. موضوع ماده 9 قانون پیش فروش ساختمان صادر شد. و قطعیت یافت ، اجراییه صادر می شود . در صورت استنکاف پیش فروشنده از انجام حکم دادگاه ، پیش خریدار می تواند خود نسبت به اخذ بیمه نامه اقدام کند. و هزینه های پرداختی را از پیش فروشنده مطالبه کند .

جهت کسب اطلاعات بیشتر ، قبل از طرح دادخواست  یا دفاع در دعوی و اخذ مشاوره از وکیل ملکی با ما تماس حاصل فرمایید . تلفن تماس : 09123939759

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *