وکیل پیگیری نقض علامت تجاری در تهران

وکیل متخصص نقض علامت تجاری : در دنیای صنعتی امروز با توجه به پیشرفت و توسعه تجارت خصوصاً تجارت بین المللی و نیاز به وجود قوانین در حوزه حقوق مالکیت فکری و زیر مجموعه های آن از جمله حقوق مالکیت صنعتی و حقوق مربوط به علائم تجاری متولد شد از این رو کشورهای مختلف کوشش بسیار گسترده ای هم در عرصه خارجی و هم در عرصه داخلی از طریق وضع قوانین داخلی و کنوانسیون های بین المللی نموده اند. در واقع علامت تجاری برای تمایز بخشی، کالا یا خدمات اشخاص از یکدیگر در تجارت نقش اساسی ایفا می کند .

در ادامه به تعریف علامت تجاری حقوق ناشی از ثبت علامت تجاری و ضمانت اجرای نقض حقوق ناشی از علامت تجاری توسط وکیل نقض علامت تجاری خواهیم پرداخت با ما وکیل پایه یک دادگستری – امید شاه مرادی باشید.

وکیل نقض علامت تجاری

تعریف علامت تجاری

بر اساس قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری مصوب 1386 علامت این طور تعریف شده (( علامت یعنی هر نشان قابل رویتی که بتواند کالا یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد)) بنابراین همان طور که پیشتر به آن اشاره شد علامت تجاری موجب می شود تا کالا یا خدمات یک شخص اعم از حقیقی و یا حقوقی از سایرین متمایز شود .علاوه بر آن مسئولین مربوط به کنترول کیفی نیز می توانند بهتر به وظایف خود در این بخش عمل نمایند.

حقوق ناشی از ثبت علامت تجاری

بر اساس پیش بینی قانون گذار در اثر ثبت علامت تجاری برای مالک آن حقوق گسترده ای ایجاد می شود که از مهم ترین این حقوق حق استفاده انحصاری از علامت می باشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حقوق ناشی از ثبت علامت تجاری با نگارنده این مطلب وکیل نقض علامت تجاری تماس حاصل نمایید.

نقض علامت تجاری

به طور کلی نقض علامت تجاری دارای ضمانت اجرا های مختلفی می باشد:

  1. ضمانت اجرای کیفری
  2. ضمانت اجرای حقوقی

ضمانت اجرای کیفری نقض علامت تجاری :

در ابتدا به طور خلاصه به مفهوم نقض علامت تجاری و سپس به ضمانت اجرای ناشی از نقض علامت تجاری خواهیم پرداخت.

تعریف نقض علامت تجاری

نقض علامت تجاری دارای صور مختلف است و در خصوص هر علامت می تواند متفاوت باشد برای مثال می توان نقض کارکرد مبتنی بر یکسانی و یا نقض کار کرد مبتنی بر تشابه را نام برد .لکن علی رغم تقسیمات و تعاریف متعدد پیرامون انواع نقض علامت دو دسته کلی در این زمینه وجود دارد:

  • الف) در صورت به کار گیری علامت یکسان یا مشابه که موجب گمراهی مصرف کننده می گردد.
  • ب) زمانی که فارغ از ایجاد گمراهی برای مصرف کننده موضوع مهم لطمه وارده به اعتبار و شهرت علامت تجاری است.

ضمانت اجرای حقوقی نقض علامت تجاری

قانون گذار طبق قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی وعلائم تجاری مجازاتهایی را برا ی ناقضین علامت در نظر گرفته است که به شرح ذیل می باشد

محکومیت به جزای نقدی از ده میلیون (000/000/10) ریال تا پنجاه میلیون (000/000/50) ریال یا حبس تعزیری از نود و یک روز تا شش ماه یا هر دوی آنها.

نکته: خوب است بدانیم مجازات فوق الذکر علاوه بر جبران خسارت مالک علامت تجاری می باشد و شخص جدای از مجازات تعیین شده ملزم و محکوم به پرداخت خسارت نیز می گردد.

از آنجا که مبحث مالکیت صنعتی به ویژه علامت تجاری از مباحث کاملاً تخصصی می باشد چرا که تشخیص چگونگی نقض علامت بر اساس پیش بینی های قانون گذار و همچنین تنظیم شکایت و حتی اثبات ورود خسارت و اخذ دستور موقت برای جلوگیری از فعالیت ناقضین علامت تا تعیین تکلیف نهایی نیازمند همراهی وکیل متخصص و متبحر در این امر می باشد که در موفقیت پرونده هایی از این دست نقش به سزایی ایفا می کند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *