وکیل قاچاق انسان چه مجازاتی دارد ؟

وکیل برای قاچاق انسان در تهران و مجازات آن با وکیل شاه مرادی : قاچاق انسان از دسته جرائمی است که در عصر حاضر رو به افزایش می باشد. علی الخصوص در کشور های در حال توسعه . بر همین مبنا قانونگذار ایران نیز قوانین سختگیرانه ای در این مورد وضع نموده است حتی اینکه در ماده ۶ قانون مبارزه با قاچاق انسان . ارتکاب جرائم دیگر توام با قاچاق انسان را از عوامل مشدده دانسته. و جز جرائم نادری است که قاعده جمع مجازات را پذیرفته است. فلذا در مورد پرونده های جرائم مربوط به قاچاق انسان بهتر است توسط یا زیر نظر وکیل قاچاق انسان انجام شود .

قاچاق انسان جرم بین المللی

قاچاق انسان به خصوص قاچاق زنان و کودکان که به بردگی عصر مدرن معروف است. یکی از مصادیق جرائم سازمان یافته است که از ابتدای دهه ۱۹۹۰ میلادی شدت گرفته و تاکنون تبدیل به معضل جهانی شده است .

هدف از قاچاق انسان

معمولا هدف از قاچاق انسان بهره کشی جنسی است ، البته ممکن است اهداف غیر جنسی هم به دنبال داشته باشد. مستفاد از تعریفی که در کنوانسیون ملل متحد نیز آمده قاچاق انسان را می توان این چنین تعریف نمود : انتقال غیر مجاز اشخاص اعم از زن ، مرد و کودک با هر هدفی اعم از بهره برداری جنسی، کار اجباری ، به بردگی گرفتن و استخراج اعضا از جمله اهداف سوداگران این جرم می باشد .

رضایت شخص در جرم قاچاق انسان

پدیده ای که در جرم قاچاق انسان صورت گرفته آن است که رضایت مجنی علیه مانع از وقوع جرم .یعنی وقوع جرم چه با رضایت شخص باشد چه نباشد، جرم صورت گرفته و مرتکب معاف از مجازات نخواهد شد .

در جرائم در حکم قاچاق انسان مذکور در ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق انسان نیز آمده، که صرف قصد فحشا در مرتکب ، هر چند جرم به صورت سازمان یافته نباشد. و حتی با رضایت مجنی علیه ، جرم واقع خواهد شد .

وکیل قاچاق انسان

تأثیر سن مجنی علیه در میزان مجازات

مستفاد از تبصره ۱ ماده ۳ قانون مبارزه با قاچاق انسان اگر سن شخص کمتر از ۱۸ سال تمام باشد. مرتکب به حداکثر مجازات محکوم خواهد شد. مگر عمل ارتکابی از دسته اعمالی باشد که فساد فی الارض محسوب شود. که در این صورت مجازات سنگین تری در پی خواهد داشت .

تاثیر شخصیت مرتکب بر مجازات

در ۲ حالت شخصیت مرتکب بر میزان مجازات شخص موثر خواهد بود

  1. مستنبط از ماده ۴ قانون مبارزه با قاچاق انسان مرتکب از کارکنان قوای ۳ گانه باشد. یا به هر علت در وقوع این جرائم موثر باشد. به انفصال موقت یا دائم محکوم خواهد شد .
  2. مستفاد از ماده ۵ قانون مبارزه با قانون قاچاق انسان در صورتی که شخص حقوقی ولو خصوصی. ( موسسه و شرکت های خصوصی ) مرتکب جرائم موضوع قانون مبارزه با قاچاق انسان شوند. به دستور مقام قضایی تعطیل خواهند شد .

ناگفته پیداست جرم قاچاق انسان به علت خاص و حساس بودن موضوع باید توسط وکیل متبحر در این مورد پیگیری شود. لذا اصلح آن است قبل هرگونه اقدامی از مشاور حقوقی و وکیل متخصص در زمینه قاچاق انسان اطلاعات و مشاوره حقوقی دریافت شود .

امید شاه مرادی – وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *