وکیل شرب خمر و مصرف مشروبات الکلی 1401

وکیل متخصص شرب خمر ، [ مصرف و خرید و فروش مشروبات الکلی ] در تهران – امید شاه مرادی : خوردن مایعات سکر آور و در نتیجه آن مست شدن از جمله سوء رفتار هایی است که از دیرباز در جامعه وجود داشته است، دین اسلام هر گونه مستی را حرام اعلام کرده و مجازات نیز برای این عمل در نظر گرفته است, قانونگذار ایران نیز به تبعیت از شرع شرب خمر را یک جرم حدی دانسته و در نتیجه همان مجازاتی که شارع مقدس در صدر اسلام برای این عمل در نظر گرفته است. به عنوان ضمانت اجرای قانونی جرم شرب خمر تعیین نموده است . با توجه به اینکه در جرائم حدی عذر و تخفیف خاصی در نظر گرفته نشده. بنابراین سخت گیری در این دسته از جرائم بیشتر است. لذا ورود وکیل پایه یک دادگستری آگاه به قوانین در این نوع از پرونده ها ی کیفری ضروری به نظر می‌رسد .

رفتار مرتکب در جرم شرب خمر

مطابق ماده ۲۶۴ قانون مجازات اسلامی این جرم از طریق خوردن یا نوشیدن هر ماده سکر آور محقق می گردد. میزان یا خالص بودن آن اهمیتی نداشته و از بار مسئولیت مرتکب کم نمی کند . لکن آنچه مصرف می‌شود باید قابلیت مست کنندگی داشته باشد حتی در صورتی که شخص مذکور را مست نکرده باشد. به عبارت دیگر ملاک تشخیص مست کنندگی نوعی و عرفی است و نه شخصی .

بهترین وکیل جرم شرب خمر

نکته قابل توجه اینکه در ماده ۲۶۴ قانون مجازات اسلامی مصرف مشروبات الکلی جرم انگاری شده است و نه صرف مستی. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که چنانچه شخص را در حین ارتکاب شرب خمر یافته باشند. یا از طرق قانونی دیگر مانند اقرار و شهادت جرم وی ثابت مشمول مجازات مقرر در این ماده می گردد. در غیر این صورت مجازاتی برای مستی در نظر گرفته نشده است. لذا می توان نتیجه گرفت که صرف مستی بدون ارتکاب جرم دیگری مانند رانندگی در حال مستی و …. قابل مجازات نمی باشد .

میزان و کیفیت اجرای مجازات جرم شـرب خمـر

میزان مجازات شرب خمر برای مرتکبین مسلمان ۸۰ ضربه شلاق است. و برای غیرمسلمانان چنانچه تظاهر به شرب خمر نمایند به این مجازات محکوم می گردند. در خصوص کیفیت اجرای حد شرب خمر باید متذکر شد که هنگامی اجرا می گردد که مرتکب از حالت مستی بیرون آمده و هوشیار باشد. زیرا هدف از مجازات تنبیه وی به جهت جلوگیری از تکرار جرم است. و این مقصود در حالت مستی و عدم هوشیاری حاصل نمی گردد. از دیگر شرایط اجرای حد به این موضوع نیز اشاره می گردد. که مرد در حالی مجازات می شود که ایستاده باشد. و زن در حالت نشسته مجازات می گردد نکته مهم دیگر اینکه ضربات تازیانه نباید به سر و صورت و عورت وارد شود .

وکیل مصرف مشروب و شرب خمر درتهران

سقوط حد شرب خمر

وکیل شرب خمر : چنانچه مرتکب قبل از اثبات جرم توبه کرده باشد حد ساقط می گردد. ولی در صورتی که توبه بعد از اثبات جرم باشد باعث سقوط حد نمی گردد. لکن قاضی می تواند از ولی امر تقاضای عفو مرتکب را بنماید .

دریافت مشاوره از وکیل شمر خمر

آنچه در این مقاله در خصوص جرم شرب خمر آورده شده است. بسیار مختصر بوده و ذکر تمام ابعاد این جرم از حوصله خواننده خارج خواهد بود. لذا پیشنهاد می گردد در صورت لزوم به قسمت های دیگر این وب سایت مراجعه نموده و اطلاعات بیشتری در زمینه شرب خمر کسب نمایید یا از طریق راه های ارتباطی موجود در این وب سایت با نگارنده این مطلب ارتباط حاصل نمایید .

شرایط اثبات شرب خمر و استفاده از دستگاه تست الکل

شرب خمر جزو مواردی است که برای اثبات آن یک بار اقرار کافی نیست و با دو بار اقرار اثبات می شود.شرب خمر به غیر از 2 بار اقرار یا شهادت 2 مرد مسلمان از طریق علم قاضی نیز قابل اثبات است. استفاده از دستگاه تست الکل از آنجا که موجب یقین قاضی نمی شود، نمی تواند برای صدور حکم کافی باشد.

مجازات نوشیدن آبجو

خوردن آبجو یا فقاع نیز ، حتی اگر موجب مستی نشود، مستوجب 80 ضربه شلاق است.

سوپیشینه در اثر شرب خمر

سوء پیشینه ثبت شده بعد از محکومیت در اثر شرب خمر دائم نیست و بعد از 2 سال از پرونده فرد حذف می شود.

مجازات اعدام برای شرب خمر

مجازات شرب خمر برای بار اول تا سوم تفاوتی ندارد. اما برای بار چهارم طبق قاعده کلی قانون مجازات اسلامی برای مجازات های حدی، مستوجب مجازات اعدام است.

شرب خمر توسط چه افرادی مجازات ندارد؟

مجازات حد شرب خمر تنها بر مسلمانان اجرا می شود. مگر اینکه فرد غیر مسلمان در ملا عام اقدام به مصرف مسکرات نموده یا پس از مصرف آن در اماکن عمومی و معابر حاضر شود. همچنین شرب خمر برای اطفال و افراد زیر 18 سال فاقد جنبه کیفری است.

رانندگی در مستی

در صورت اثبات مستی، ماموران راهنمایی و رانندگی می توانند وسیله نقلیه را توقیف کنند. در این صورت گواهینامه فرد به مدت 6 ماه ضبط شده و ضمن صدور قبض جریمه نقدی، فرد برای رسیدگی به جرم شرب خمر به مراجع قضایی معرفی می شود.

تاثیر رانندگی در مستی در بیمه بدنه و شخص ثالث خودرو

طبق ماده 6 آیین نامه شماره 53 شورای عالی بیمه اگر خسارت، طبق گزارش مقامات ذی صلاح، در اثر مصرف مشروبات الکلی توسط راننده اتومبیل باشد. زیان های وارده به اتومبیل وی از طریق بیمه بدنه جبران نخواهد شد. همچنین طبق ماده 15 قانون بیمه شخص ثالث، در صورت رانندگی در حالت مستی، شرکت بیمه خسارات را به طور کامل به زیان دیده ثالث می پردازد، اما بعد از آن به مقصر حادثه رجوع کرده و وجوه پرداخت شده را بازیافت می نماید.

مرجع رسیدگی به شرب خمر

جرائم مرتبط با شرب خمر در تهران در دادسرای ارشاد (ناحیه 21) مورد رسیدگی قرار می گیرد.

نقش وکیل متخصص در جرایم شرب خمر

وکیل مجرب می تواند با استناد به قواعد قانونی و استدلالات مورد قبول، در یقین قاضی تردید ایجاد نموده. و از محکومیت فرد، اجرای مجازات حد (شلاق) و درج سوء پیشینه کیفری جلوگیری کند.

09127357077

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *