وکیل تفکیک طبقاتی برای آپارتمان

وکیل تفکیک طبقاتی برای آپارتمان : در صورتی که احتیاج به صدور سند ثبتی برای کلیه واحدهای یک مجتمع آپارتمانی به صورت هر واحد شش دانگ عرصه و اعیان جداگانه داشته باشیم. می بایست پس از صدور سند ثبتی نسبت به عرصه ملک مورد تقاضا ، ابتدا نقشه تفکیکی ملک مورد تقاضا توسط مهندس نقشه بردار دارای مهر نظام مهندسی و دارای جواز نقشه تفکیک آپارتمانی، به همراه معرفی نامه سازمان نظام مهندسی تهیه، سپس به شهرداری منطقه مورد نظر جهت اخذ پایان کار تفکیک طبقاتی ملک مراجعه، و پس از دریافت نامه پایان کار تفکیک طبقاتی، به اداره ثبت منطقه مراجعه می نماییم .

بلا مانع بودن صدور سند

پس از ارائه درخواست کتبی به ریاست اداره، نمایندگان ثبتی و نقشه بردار مشخص، و پس از بازدید آنها از ملک مورد تقاضا و تهیه و تکمیل مدارک، پرونده به هیات نظارت استان جهت بررسی و بلامانع بودن صدور سند، ارسال می گردد .

پس از اخذ پاسخ ، نماینده ثبت امورات صدور و چاپ سند را برای هر واحد آپارتمانی به صورت‌ جداگانه اعمال خواهد نمود .

وکیل تفکیک طبقاتی برای آپارتمان

نکته : اسناد تفکیکی بنام مالک فعلی که سند مادر یا همان سند عرصه و زمین بنام او می باشد صادر خواهد شد .( نه مالک قولنامه ای فعلی )

تجمیع املاک

وکیل تفکیک طبقاتی برای آپارتمان : درصورتی که دو یا چند نفر مالک ملکی به صورت همجوار باشند و مصمم به اخذ سند برای همه آنها به صورت تک پلاک را داشته باشد، چنانکه هیچکدام دارای سند ثبتی نباشند، از طریق قانون تعیین تکلیف اراضی بدون سند و یا ارائه اظهار نامه ماده 21، نسبت به صدور سند برای کلیه پلاک ها طی یک شماره فرعی واحد اقدام می نماید.

بدیهی ست، اگر یکی از پلاک ها قبل از تجمیع دارای سند ثبتی باشد. نسبت به الباقی پلاک ها صدور سند صورت گرفته ، و در نهایت پس از صدور سند ، نسبت به تجمیع اسناد موجود اقدام می گردد .

وکیل برای صدور سند المثنی

وکیل ملکی : چنانکه شخصی سند ثبتی خود را به هر دلیل اعم از مفقودی ، سرقت ، حادثه یا سهل انگاری از دست داده باشد. می تواند درخواست صدور سند المثنی نماید. بر این اساس مالک فعلی با مدارک دال بر مالکیت به اداره ثبت مربوط مراجعه، و ضمن تسلیم درخواست خود به ریاست اداره، تقاضای صدور سند المثنی را می نماید .

ریاست اداره ، ضمن ارجاع درخواست به دفتر املاک، دستورات لازمه را جهت نشر آگهی فقدان سند ثبت در یکی از جراید محلی به مدت ده روز می نماید.

دفتر املاک قبل از امورات آگهی، دو فرم مشابه بنام فرم استشهادیه مبنی برای گواهی مففودیت سند به متقاضی تسلیم، که متقاضی آن را توسط سه تن از آشنایان امضا، و احدی را در دفترخانه گواهی امضا می نماید.

این دو فرم به دفتر املاک تسلیم، و پس از چاپ آگهی و گذشت ده روز از آن، متقاضی با در دست داشتن آگهی به اداره ثبت و دفتر املاک مراجعه، و تقاضای صدور سند المثنی را می نماید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *