وکیل ماهر برای ابطال علامت تجاری

وکیل متخصص ابطال علامت تجاری : تا دو قرن گذشته انسانها مالکیت را تنها در اموال عینی و قابل رویت تعریف می کردند.اما با گذشت زمان و تحول عظیم در علم و فناوری و همچنین تغییر اساسی در زندگی نوع بشر آرم آرم مفهوم مالکیت نیز دستخوش دگرگونی شد و علاوه بر اموال عینی موارد دیگری نیز شامل ماکیت گردید .چرا که پیشرفت و توسعه فرهنگ و گسترش هر چه بیشتر تجارت بین الملی و روابط بین کشور ها در طول زمان موجب گردید تا قوانین و تعاریف در حوزه مالکیت متناسب با نیاز های بشر به روز گردد از این رو به دلیل آن که موضوع این نوع مالکیت از اندیشه و نو آوری سرچشمه می گیرد حقوق مالکیت فکری نام گذاری شده است.حقوق مالکیت فکری شامل : حق مخترع ، حق مالک علامت تجاری و طرح صنعتی ،حق هنرمندان و … می گردد.

وکیل ابطال علامت تجاری

در ادامه به طور اختصاصی به حقوق ناشی از ثبت علامت تجاری ، چگونگی ابطال علامت تجاری در دادگاه حقوقی توسط وکیل ابطال علامت تجاری خواهیم پرداخت با ما وکیل شاه مرادی باشید.

وکیل ابطال علامت تجاری

حقوق ناشی از ثبت علامت تجاری

مهمترین حقی که در اثر ثبت علامت تجاری برای مالک آن ایجاد می شود حق استفاده انحصاری از علامت ثبت شده است به این معنا که هیچ شخصی بدون اجازه مالک آن امکان استفاده از علامت ثبت شده را نخواهد داشت همچنین با ثبت علامت تجاری مالک آن می تواند مطابق قانون از استفاده یکسان یا مشابه علامت ثبت شده خویش که سبب گمراهی مصرف کننده می شود جلوگیری نماید.

ابطال علامت تجاری:

بر اساس قانون ، ابطال علامت تجاری ثبت شده در دو مرحله امکان پذیر است.

الف) ابطال تقاضای ثبت :

که این روش در مراحل ثبت و پیش از نهایی شدن ثبت علامت تجاری صورت می گیرد.

ب) ابطال ثبت علامت :

این نوع از ابطال علامت تجاری پس از ثبت آن بر اساس پیش بینی های قانون گذار انجام می شود.
در ادامه به چگونگی ابطال علامت تجاری پس از ثبت خواهیم پرداخت

با توجه به مواد قانونی هر ذینفع می تواند از دادگاه ابطال ثبت علامت را درخواست نماید . لکن برای طرح دادخواست ابطال علامت باید به مواردی مانند :

  1. نتواند کالا یا خدمات یک موسسه را از کالا یا خدمات موسسه دیگر متمایز نماید
  2. عین یا به طرز گمراه کننده ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالا یا خدمات مشابه متعلق به موسسه دیگری در ایران معروف است.
  3. عین علامتی باشد که قبلاً به نام مالک دیگری ثبت شده و یا تاریخ تقاضای ثبت آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که به لحاظ ارتباط و شباهت موجب فریب و گمراهی شود
  4. عین یا تقلید نشان نظامی ،پرچم ،یا سایر نشانهای مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور ، سازمانهای بین الدولی یا سازمانهایی که تحت کنوانسیونهای بین المللی تاسیس شده اند، بوده یا موارد مذکور یکی از اجزاء آن علامت باشد ، مگر آن که توسط مقام صلاحیتدار کشور مربوط یا سازمان ذی ربط اجازه استفاده از آن صادر شود و… که در قانون آمده است استناد نمود.

نکته : به موجب قانون اگر علامت ثبت شده حداقل به مدت سه سال از تاریخ ثبت تا یک ماه قبل از تاریخ دادخواست مورد استفاده قرار نگیرد نیز قابل ابطال خواهد بود.

طرح دعوی ابطال علامت ثبت شده امری کاملاً تخصصی است که بهتر است توسط وکیل متخصص ابطال علامت تجاری با توجه به شرایط و موارد مندرج در قانون مطرح شود. چرا که موارد ابطال علامت که در قانون آمده است بسیار گسترده است و تشخیص این که هر علامت تجاری با استناد به کدام یک از بند های مندرج در قانون قابل ابطال است نیازمند تبحر و تجربه در این خصوص می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *