اعتبار اسنادی یا ال سی LC چیست ؟ + نکات مهم

اعتبار اسنادی یا ال سی LC چیست ؟ توضیحات تکمیلی در ادامه با وکیل شاه مرادی

منظور از اعتبار اسنادی چیست ؟

منظور از اعتبار اسنادی عبارت است از یک سند بانکی که پرداخت ثمن توسط خریدار در موعد مقرر و به همان میزان توسط بانک تضمین می گردد .

این روش از پرداخت در بیع اسنادی که به دلیل ذات معاملات بین‌المللی شامل مواردی همچون فاصله ، تفاوت قوانین داخلی ، سختی شناخت و اعتماد به طرف مقابل در تجارت بین الملل نقش بسیار مهمی دارد . در این روش پرداخت ، پس از انعقاد قرارداد خریدار به سراغ بانک می رود و از وی درخواست گشایش ال‌سی می‌نماید. بانک پس از بررسی‌های لازم و اخذ تضمینات کافی از خریدار ، اعتباری را برای ذینفع گشایش می نماید .

اعتبار اسنادی یا ال سی LC چیست ؟

در این اعتبار گشایش یافته بانک به ذینفع اعلام می کند. که در صورت ارائه اسناد مشخصی به بانک ظرف مهلت معین ، بانک موظف به پرداخت مبلغ مندرج در اعتبار می باشد . در اینجا خریدار = متقاضی اعتبار ، فروشنده = ذینفع اعتبار و بانک = گشاینده اعتبار می باشند . این اسناد عموماً شامل اسناد حمل ، ارزیابی کمیت و کیفیت ، گواهی استاندارد و … می گردند این تعهد مطابق تعریف مقررات ucp 600 الزام آور است. و بانک تحت هر شرایطی در صورتی که ذینفع اسناد لازم را ارائه نمایند می بایست مبلغ را پرداخت نماید مگر در موارد انحصاری و محدود .

امید شاه مرادی – وکیل پایه یک دادگستری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *